EN OTROLIG GLÄDJE

Jag som beroende, ser mycket som SVART eller VITT, är allt positivt sidovinster!!!!
När barn kan tala om, hur dom mår, hur medicinen fixar en fantastisk skillnad i vardagen!!!
Sitta öga mot öga, jag ställer frågor, och får svar, som är otroligt ärliga, och utmålande hur hjärnan bromsar in, han blir lugn, inte någon elaking, det är just det här, som gör mig glad, men ger mig vatten på min kvarn, hur många barn, med en "vild" hjärna, där ute i samhället, som inte själva förstår varför, dom hamnar i trubbel hela tiden!!!
Men det läskiga är nog, att vuxenvärlden inte förstår problemet, föräldrar, lärare mm!!!!
När jag hör narkomaner som beskriver sitt beroende, att man fick stopp på snurret i hjärnan, att kunna leva utan att hela världen snurrar i 1000 km/h, vem fan fixar att sitta still då?
Jag själv kunde inte sitta still, hjärnan snurrade också rätt fort, men för mig var ju huvudsaken, plugget var ju ett fängelse för mig, kände mig bara instängd, och värdelös!!
En annan detalj, som kan vara svårt att förstå, ett barns ängslan, för olika saker, som aldrig varit något problem förut, men helt plötsligt, blir det mesta ett problem!!!
Vad gör vi som föräldrar då??
Är det bara att strunta i problemet, och gå vidare????
Saker i vardagen som funkat utan problem, blir stora problem, för alla, men den som mår sämst av det här, är ju barnet!!!
För mig blev det en fin upplevelse, när pojken frågar, kan vi gå ut och gå med Lacke??
Det har varit NEJ, NEJ och åter NEJ!!!!
Men i går, kom han fram till mig, kan vi gå ut med Lacke??
Naturligtvis ska vi gå ut med Lacke!!
Frågorna i mig personligen, snurrade i ilfart, ingen röd varningsskylt, bara grönt ljust!!!
Hur kommer Lacke att ta det här, var ju en fråga, som måste ställas????
Nu är ju Lacke en klok kille, så var han lugn, fast han var nödig, och med nya dofter i nosen, så kommer det här samarbetet, HUNDEN och MÄNNISKAN fram så tydligt.
Kan jag se en nöjd kille, hålla i kopplet själv, med en stor och stark hund, få känna kraften mellan dom två!!!
Dom funkade ju riktigt bra tillsammans!!!!!
Den här dagen, tar jag med mig!!!!!
När det gäller djur och människor, så är det en fantastisk medicin!!!!
Jag brukar ju titt som tätt varna för självmedicinering, eftersom jag har svart bälte i självmedicinering, så är jag inte rädd, för att prata om, vad som faktiskt kan hända på sikt, naturligtvis är inte det så populärt, alla kan ju inte vara som mig, och mina olycksbröder och systrar, supa och knarka, bara för att vi mår dåligt!!!!
Som jag nu ser det, så är det min personliga åsikt, ingen behöver ens lyfta på ögonbrynet, absolut inte!!!
Men får ditt barn inte hjälp i en tidig ålder, så är risken i mina ögon, jävligt stor, att den som letar finner problem lösningen själv, och det är inte bra!!!!!
För mig var det här en fin dag!!!!
Kram!!