FLY, FLY, FLY ALDRIG IGEN


Det är varmt för oss människobarn, men är nog tuffare med killen som har päls, han ligger nära klimatanläggningen, för att må bra, dotterns Malte fryser i stället.
Jag läste texten i " dagliga reflektioner " att foga sig till AA.
Du kan läsa texten själv här och nu, om du vill!!

Jag följer inte varken stegen eller traditionerna slaviskt, ändå har jag gjort alla stegen praktiskt, utan att tänka på var, när och hur.
Jag vill inte fly igen, det är så jävla patetiskt, att behöva ta ett helrör, för att be någon fara åt helvete, eller att våga prata om känslor!!
När jag stod vid Möckelns strand, lyssnade och tittade på Jill, så var det många vuxna, som idag kommer att fundera, vad hände i går??
Värme under dagen, tappat vätska i massor, då är ju inte alkohol det bästa, skriver gubben med svart bälte, i missar.
Men det är ju inte mitt problem, skönt.
Nu ställer jag ju inte upp på allt som skrivs, som till exempel, jag förstod, att om jag valde att leva på AA:s sätt, blev jag öppen för Guds nåd och kärlek.
Med mitt sätt att se på detaljer i mitt liv som alkis, så har det ju inte varit spjutrakt, men jag är nykter, det är ju huvudsaken.
Jag är nykter, utan att ha vita knogar, och skrapande knän, suget jag hade i så många jävla år, berodde på saknade av min nappflaska, ALKOHOLEN!!!
Alkoholen var min bästa vän, min trygghet i tillvaron, klart som fan, blir det tomt, när vi gick skilda vägar.
Hur många gånger hatade jag Alkoholen, svor på min mammas grav, aldrig mer, nu får det fan vara slut, men Alkoholen vann mitt hjärta, varje jävla gång!!!
Det finns inget 12 steg, för att bli alkoholist eller pundare, det fixar sig redan första gången, om man har en jävla otur.
Jag har mina två 11 års medaljer, en från AA, och en från NA, plus alla färger på nyckelbrickorna från NA!!!!!
För mig, är det ett bevis på, att jag klarat av svårigheterna, så här långt!!!
Äntligen förstår jag ju, att fly är inte lösningen, stå kvar, våga säga sin mening, som jag personligen tolkar problemet, är det rätta för mig.
Första steget är nog självklart för alla, jag kapitulerar inför ALKOHOLEN ( DROGER ), jag förstår min maktlöshet inför Alkoholen och droger, förstår jag det här, då är det bara att säga grattis, du är på rätt väg!!!!!!!!!!!!!!!!
Kanske lever jag på övertid, kanske är varje dag, en lånad dag, så sköter jag min lånade dag, kanske jag får en lånad dag till?
Om inte, så var timglaset tomt, inget att göra åt!!!
Så frågan finns ju där, varför super och knarkar vi bort, våra få lånade dagar???
Stannar där!!
Med lite tur, så ses vi i natt!!!
Ta det lugnt med alkoholen i värmen!!!
Kram!!