JISSES VAD VÄRMEN SUGER ENERGI


Är man känslig för läckage, när det gäller energi, så är den här värmen riktigt tuff.
I natt kom sambon på, jag lånar klimatanläggningen i natt, men hon använde den en stund, då funkar det ju inte, så i natt hade hundarna problem, varmt och oroligt, jag själv sov inte många minuter, svettades i floder, det är inte skönt, men nu är det skönt i mitt rum, knappt 18 grader!!!!
När jag sitter med min java, gnäller vad tufft det var i natt, så är det ju inget, mot vad det varit, med alkohol i kroppen!!!
Hur många är det, som vaknar med för stor hjärna, för att få plats i skallen??
Tyvärr! kanske det är några, som inte vaknar alls!!!
Det är just dom här tillfällena, som jag är glad över mitt beslut, alkoholen funkar inte på mig, så det är vit flagg som gäller.
Att jag är jävligt stolt, över mitt beslut, förstår nog dom flesta, en del, kanske hoppas på ett återfall för mig, bara för att täppa till käften, på mig.
Det jag hoppas på, är att få personer att förstå, det är en kamp att sluta med sponken, men vill man, så går det!!!!!
För mig är alkoholen som en apterad handgranat, totalt livsfarlig!!!
Många så kallade män, slår sina fruar, flickvänner sönder och samman, för något man får för sig, som inte har hänt.
Alkoholen " kan " få så kallade män, att våldta tjejer.
Vi höjer straffen på olika brott, det är helt okej för mig, nu ska ju brott i hemmet, få tuffare straff, helt okej för mig, men hur är det då när det gäller straffet för våldtäkt??
I samtliga dom här fallen, så finns det ett offer, som får med sig dom här minnena, på livstid!!!
Har vi tänkt på den detaljen??
Hur smärtsamt är det inte för en tjej, att möta mannen på city, som har våldtagit henne??
Vi lyckas på något underligt sätt, glömma offren, när det gäller att sätta straffen, varför??
Om kvinnans liv är förstört för alltid, ska då mannen komma ut efter någon månad, som en fri man???
Ska man kunna skylla på alkoholen eller andra droger, för att komma undan?????
Jag står för det här med, öga för öga, tand för tand, vad är problemet???
En person som kör bil berusad, eller hög på droger, som skadar en annan människa så illa, att person får sitt friska liv, utbytt till rullstol, eller liggande i en säng med apparater, som håller personen vid liv, ska den berusade bilföraren få komma ut i friheten igen??
Personer som gång på gång, åker dit för rattfylla, sätter sig bakom ratten igen och igen, hur fan är det möjligt??
Är det synd om dom här personerna??
Som en aktiv alkis, som sätter sig bakom ratten, styr ju en dödsmaskin, som förändrar liv på en sekund, är det bara att kunna skylla på sin sjukdom, alkoholism???
Nu fladdrade jag i väg, men den röda tråden är alkoholen och droger i stort, hur vi oftast glömmer dom riktiga offren, som möter dom här männen, men också kvinnorna, hur jävla snett det gå!!!
Nu har jag skrivit av mig, känns så skönt!!
I dag blir det något med falukorv och pasta!!!
Önskar alla en fin dag!!
Kram!!