LUGNT OCH STILLA HELT UTAN PRESS

Jag har läst stycket om " alkoholen och narkotikan finn på arbetsplatsen ", med dagen godaste kopp java!!!!
Det otäcka är ju, om det finns, allt är påhittat, men tyvärr!! det finns, och det är för jävligt!!!
När det gäller alkoholen, så är ju lukten påtaglig, men bryr vi oss, om vi känner en lukt som inte hör hemma, på arbetet??
Droger som typ är lugnande, är ju svårt att lägga märke till, men hur ser vi då, om personen tagit, någon form av preparat??
Det sägs ju med beräkningar, att 10 - 15 % av männen, och 3 - 5 % av kvinnorna, på en arbetsplats, missbrukar alkohol, narkotika eller läkemedel i någon form!!!!!!!!!


Det är ju naturligtvis livsfarligt för mig, att peka ut människor, som finns i stressade och pressande rum, hög presterande rum, men naturligtvis finns det preparat, som inte ska finnas i dessa rum!!
En stor risk, för att halka in på fel väg, är ju att något som är lite på modet, arbeta hem i från!!!
Dom allra flesta fixar ju det här, men ett fåtal går rakt in i fällan, kan ta ett glas till maten, eller ett glas på altanen, eller på balkongen, fast det är på arbetstid, är det verkligen så, eller är det mina egna fantasier???
Att helt plötsligt slippa åka till arbetet, hemmet är ju min arbetsplats, kontoret är min arbetsplats i hemmet, hur funkar det för en person, som har en fri syn på drickandet???
När jag nämner drogernas djävulska slemmiga tänder, hur lätt det är att halka ner, rak i avgrunden, då är det fantasier, man måste ju ha en ryggrad, en handbroms, ett sunt förnuft!!!!!
Nu handlar det ju inte, om att ha ett sunt förnuft, det handlar om att ha förlorat sitt fotfäste, som är att famla i ett mörker.
Men hur fungerar det då, med arbetskamraterna i närheten, om det är någon som har ett problem, när det gäller droger??
Vågar vi som arbetskamrater, fråga hur det är, eller är vi tysta och sköter oss själva???
Om vi vet, det är inte så ovanligt, att droger finns på arbetsplatserna, är det som vanligt, hos oss är det ingen som har problem!!!!!!
Kan vi ha ett arbetsliv, som är helt utan press och stress, om vi inte använder oss av droger???
Klart som fan kan vi det, dom flesta av oss har inga problem, att hantera pressen och stressen!!!!
Det finns ju människor, som helt enkelt arbetar bättre, med ett krav över sig, då är dom riktigt på tå!!!!
Men det är personer, som måste ha hjälp av preparat, som är livsfarliga i ett arbetslag!!!
Så det är ju en viss skillnad, att arbeta hemifrån med datorn som arbetskompis, som om du arbetar i ett arbetslag med människor, där ett enda misstag, kan leda till en allvarlig skada, eller till en säker död!!!!!
Att vara en riktig vän, är att kunna prata om allt, då är det allt!!!!!
Har du problem att hantera stress och press???
Använder du någon form av droger, för att fixa vardagen???
Det finns hjälp att få!!!!!!
Vänta inte, ta signalerna på allvar!!!!!
Det är ingen skam, att erkänna att vi håller på att tappa fotfästet!!!!
Prata med någon, som du verkligen litar på!!!!
Kram!!
Ha en fin dag!!!